مطالعه شیرهای دستی و اتوماتیک منبع مقاله

شیرهای دستی و اتوماتیک
شیر دستی کستل, شیر دستی

از این دسته بیشتر برای کنترل سیال های مایع استفاده می شود. شیرهای سوپاپی البته عیب های خود را نیز دارند. یک توپ، رینگ های سیت (Seat Rings)، پایه، و دیگر قطعات داخلی که در بدنه بزرگتر قرار دارند، و با پیچ و مهره به قطعات کوچکتر وصل می شوند و شیر را تشکیل می دهند. فروشگاه هیدشاپ به عنوان یک فروشگاه تخصصی قطعات و لوازم هیدرولیک، مدلهای مختلف شیرهای هیدرولیکی برای کنترل مسیر، فشار و جریان را از برندهای مختلف آماده فروش دارد. شیر های فشار شکن، کاهنده فشار، سکوئنس، تخلیه فشار، ترمزی و خنثی کننده، فشار تدریجی و ثابت را در سیستم های هیدرولیکی کنترل می کند. برای مثال در مسیر خط تخلیه یک پمپ مخزنی که در خانه وجود دارد، یک چک ولو قرار دارد. حرکت عمودی سوپاپ نیز جریان سیال را در خط لوله قطع و وصل می کند. شیردوش دستی گاو و گوسفند به صورت کاملا سیار بوده و به دلیل وزن پایین قابلیت جابجایی را برای کاربر آسان میکند.

شیر دستی کستل

تنها تفاوت این است سیم پیچ به کار رفته در آن ها با یک اهرم دستی جایگزین شده است. اسپول شیر دستی پنوماتیک مایندمن با دقت زیادی تراشیده شده اند تا پلیسه گیری شده اند تا آسیبی به اورینگ های شیر وارد نشود. شیر های دستی دو راهه از جنس های مختلف در سایز های مختلف ساخته میشوند. مدتی پس از انجام فرایند تصفیه توسط بستر فیلتراسیون یا دانههای رزین، این دانهها اشباع میشوند و میزان آب تصفیه شده خروجی از آنها به مقدار قابل توجهی کاهش مییابد؛ از این رو نیاز است که فرایند بکواش یا شستشوی معکوس صورت گیرد. شیرهای کنترل در سایزها و دبیهای عبوری متنوع و در نوعهای دستی و اتوماتیک و برای کاربردهای مختلف فیلتراسیون یا سختیگیری موجود هستند، از این رو تنوع بسیار بالایی دارند. به طورکلی استفاده از شیرهای اتوماتیک در مقایسه با شیرهای دستی مزایای بیشتری دارد و منجر به عملکرد دقیقتر و بهتر سیستم، حذف خطاهای دستی و کاهش هزینههای مربوط به بکارگیری نیروی انسانی میشود. شما میتوانید برای از انتخاب ساختار اصلی، سایز و عملکرد شیر با کارشناسان فنی ما در هیدشاپ تماس بگیرید.  This c​onte᠎nt w᠎as written  by GSA C on tent Gen er᠎ator D​em᠎over sion᠎!

خواندن
اوکراین: هیچ گروه تهاجمی روسیه در نزدیکی مرزهای ما وجود ندارد

این شیر ها در صنایع بسیاری نظیر بسته بندی، خودرو سازی، بطری و پت سازی، لاستیک سازی، داروسازی، صنایع غذایی و… در شیر های توپی با بدنه فلزی دیسک معمولا از جنس فلز بوده و جنس نشیمنگاه آنها معمولا از مواد انعطاف پذیر (Elastomer) مانند تفلون (Teflon)، نایلون (Nylon)، لاستیک نیتریل (Buna-N)، لاستیک نئوپرن (Neoprene) و یا ترکیبی از آنها می باشد. محصولات پنوماتیکی این شرکت بسیار با کیفیت هستند برای مثال دسته شیر های دستی بسیار با کیفیت و بدنه شیر ها با دقت بالا ماشین کاری شده اند. در قسمت بالایی این شیر به همراه یک سیت، یک دیسک قابل انعطاف قرار دارد که برای آب بندی شیر دستی کستل استفاده می شود. شیر دستی پنوماتیک دارای مدل های مختلف از نظر تعداد ورودی و خروجی است که در کاتالوگ محصول درج شده است. شیر های دستی می توانند برنجی یا الومینیومی و یا استیل باشند. از این تیپ شیر جهت کنترل موقعیت محرک ها (actuator) نظیر جک های پنوماتیکی استفاده می شود. با استفاده از فن آوری HART ، Foundation Fieldbus و Profibus ، موقعیت یابی و ابزار دقیق SAMSON قادر به ادغام با سیستم های کنترل برای تهیه کنترل و تشخیص هستیم.گروه SAMSON همچنین لوازم جانبی شیر کنترل پنوماتیک و الکترونیکی مانند موقعیت یاب ، محرک ، دریچه های الکترومغناطیسی ، سوئیچ های محدود ، تقویت کننده ، کاهنده سر و صدا و سیستم های کنترل تشخیصی را تولید می کند.گروه سامسون که در سراسر جهان واقع شده است ، راه حل هایی برای کنترل جریان فرآیندهای سیال در اختیار مشتریان قرار می دهد.

خواندن
چرا باتری خودرو در فصل تابستان زود خراب میشه (10)

در بال ولو هايي كه در سيستمهاي فرآيند بكار مي روند ممكن است از عملگرهاي مختلفي به منظور كنترل مستقيم يا از راه دور شير استفاده شود. «چک ولو» (Check Valve)، یکی از انواع valve است که به منظور جلوگیری از بازگشت جریان در سیستمهای پایپینگ مورد استفاده قرار میگیرد. ورودی ها از طریق فلنج به سیستم لوله کشی متصل می شوند که معمولاً مطابق با استاندارد خاصی طراحی می شوند. تعداد مصرفکنندههای سیستم (اکچویتور) بیانکننده تعداد دسته شیر میباشد. البته در شیرهای دیافراگمی به خاطر در تماس بودن مدام سیال با بخش دیافراگمی، به طور مرتب اجزای شیر را باید بررسی کرد. این نمونه از شیر آلات را میتوان در نواحی مکش گاز داغ و یا خطوط مایع مورد استفاده قرار داد. کمپانی Runxin چین که یکی از برترین تولید کنندگان شیرهای کنترل در دنیا است، راهنمایی کاربردی را طراحی کرده که به کمک آن میتوان به سادگی مناسبترین شیر را انتخاب کرد. البته باید توجه داشت که هزینه اولیه خرید شیرهای اتوماتیک در مقایسه با شیرهای دستی بیشتر است؛ اما خب مزایای بسیار آنها در طولانی مدت این هزینه بیشتر را توجیه پذیر میکند. Data w as g enerat᠎ed with GSA Content ​Gene​rator DE MO !

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *