مصرف خودسرانه و بی رویه گیاهان دارویی باعث بروز بیماری می شود

[ad_1]

ایسنا/ مازندران یک متخصص طب سنتی با این باور غلط که جوشانده آن مضر نیست، مخالف است: مصرف خودسرانه و زیاد گیاهان دارویی می تواند منجر به بسیاری از بیماری های دیگر شود.

یکی از نکات مهم در استفاده از گیاهان دارویی این است که به دو دسته مفرد و مرکب (مرکبات) تقسیم می شوند. به این معنی که هنگام مصرف برخی از گیاهان به تنهایی و برخی دیگر و برخی دیگر به صورت ترکیبی استفاده می شوند. از نوع مفرد می توان به گل گاوزبان، نعناع، ​​آویشن و… اشاره کرد; مرکبات ترکیبی از چندین گیاه است که نمونه های متنوعی دارد.

امروزه برای بیماری فرد داروها ترکیب و تجویز می شود. یک پزشک طب سنتی معتقد است مصرف گیاهان دارویی به تنهایی تأثیر بسیار بیشتر و بهتری نسبت به نوع ترکیبی دارد، زیرا در نوع ترکیبی، سیستم دفاعی بدن به محض دریافت دارو، به گونه ای که مواد فعال چند گیاه را در یک گیاه دریافت می کند. زمان.
گاهی اوقات او دچار اختلال می شود و در برابر درمان مقاومت نشان می دهد.

ناهید پایی زاده در گفت وگو با ایسنا، به مقاوم شدن بدن در برابر مصرف گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: اگر از گیاهان دارویی به درستی استفاده نشود، مقاومت بدن در برابر درمان را افزایش می دهد. این امر در مورد گیاهان دارویی نیز صدق می‌کند، زیرا بدن نسبت به مسکن‌ها مقاوم‌تر می‌شود و بعداً اثر مسکن‌ها کم‌کم کاهش می‌یابد.

پایی زاده با بیان اینکه معده انسان حیاتی ترین عضو در ورود داروهای شیمیایی یا گیاهان دارویی و دروازه ورود به سیستم بدن انسان است، تصریح کرد: همین امر در مورد داروهای شیمیایی نیز صدق می کند که اثرات یا عوارض آنها توسط کبد در سراسر بدن پخش می شود و حتی به خود کبد آسیب می رساند.

خواندن
دکتر. طاهرعلی محمدی رئیس دانشگاه ایلام شد

وی با اشاره به مشکلات کبدی اکثر افراد جامعه گفت: همین عامل باعث شده تا بسیاری از افراد به سمت داروهای گیاهی روی بیاورند. زیرا اساس درمان در طب نوین (شیمی) استفاده از مسکن ها است.

این پزشک طب سنتی با بیان اینکه دیابت و فشار خون در طب جدید درمانی ندارد و فقط کنترل این بیماری ها انجام می شود، افزود: یکی از عوارض مصرف داروهای شیمیایی بیماری کبدی است و کبد فرد به سمت تبدیل شدن می رود. روغنی است و باعث اختلال در آنزیم های کبدی می شود، به همین دلیل است که بیشتر افراد جامعه به داروهای گیاهی روی می آورند.

پایی زاده از سال ها استفاده از داروهای گیاهی در بسیاری از کشورهای جهان گفت و تاکید کرد: حتی در برخی کشورها به دلیل تجویز بیش از حد داروهای شیمیایی تحت درمان و یا حتی جریمه قرار می گیرند.

وی یادآور شد: چند دهه پیش یک زن خانه دار ایرانی در واقع پزشک خانگی و آشپزخانه او داروخانه خانگی بود. بسته به ایام سال و هر بیماری که اعضای خانواده داشتند، دمنوش ها و دمنوش های گیاهی در اختیار خانواده قرار می گرفت، در واقع خوددرمانی درون خانواده انجام می شد که نیاز به مراجعه به پزشک را به حداقل می رساند.

وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر بیشتر مردم به گیاهان دارویی روی آورده اند، گفت: این امر باعث ایجاد اختلالاتی مانند عوارض کبدی، معده و کلیوی می شود که پس از مصرف مشاهده می شود.

پایی زاده یکی دیگر از دلایل گرایش جامعه به سمت استفاده از داروهای گیاهی را تولید گیاهان دارویی به صورت شربت و قرص توسط برخی شرکت ها دانست و گفت: از این قرص ها و شربت ها برای نیازهای درمانی خود استفاده می کنند و به نتیجه مطلوب می رسند.

خواندن
پس قیمت تابلوفرش بافتی چی؟ (3)

وی با هشدار نسبت به مصرف بی رویه گیاهان دارویی در جامعه و ترویج این باور غلط که افراط در مصرف جوشانده اگر مفید نباشد، مضر نیست، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه نمی توان در مصرف گیاهان دارویی افراط کرد. نقطه تقابل طب شیمیایی با طب سنتی واژه ای به نام مزاج یا طبع است.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه در طب سنتی، پزشک یا مشاور حاذق باید گیاه یا دستور پختی را با تسلط کامل بر گیاه دارویی یا داروسازی تجویز کند، خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید که بیشتر اعضای بدن مثلاً مزاج و طبیعت خاصی دارند. و مزاج خشک سرد و خشک و گرم و تر است و گیاهان دارای این ویژگی هستند.

پایی زاده افزود: تجویز خودسرانه گیاهان دارویی صحیح نیست چرا که باید مزاج آن فرد و مزاج گیاه را بررسی کنیم و با توجه به این مولفه ها باید داروی مناسب به فرد داده شود. در غیر این صورت مزاج اصلی فرد به هم می ریزد و بدن را به سمت خشکی، سرما، گرما یا رطوبت سوق می دهیم که عامل بسیاری از بیماری های دیگر است.

وی گفت: در طب سنتی فهرست داروها و فهرست بیماری ها وجود دارد و داروی هر بیماری را پزشک تجویز می کند.

این پزشک معالج عوارض خاص استفاده از داروهای گیاهی را برشمرد و با تاکید بر اینکه این نکته باید در جامعه نهادینه شود، افزود: خلق و خوی وی.

مهناز قبادی – خبرنگار ایسنا در مازندران

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *