مرز خود را با حاکمیت و مطالبات عمومی اصلاح کنید

[ad_1]

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: جریان اصلاحات باید مرزهای خود را با رفتارهای حاکمیتی و مطالبات عمومی بر اساس یک تعریف مشخص روشن کند.

محمدصادق جوادی حصار در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه جریان اصلاحات باید تعریف روشنی از خود ارائه کند، اظهار کرد: بر اساس این تعریف، جریان اصلاحات باید مرزهای خود را با رفتارهای حاکمیتی و مطالبات عمومی روشن کند. اصلاحات باید مشخص کند که تا چه حد با مطالبات عمومی همسو می شوند، تا چه حد با آن مطالبات همپوشانی دارند، تا چه حد از مطالبات انتقاد می کنند و تا چه حد آن مطالبات را نمی پذیرند.

وی ادامه داد: اقشار مختلف جامعه مطالبات خود را مطرح می کنند، اما برخی اقشار ممکن است انگیزه ای برای بیان مطالبات خود نداشته باشند، بنابراین اصلاحات باید حوزه مخاطبان و مطالباتی را که دنبال می کنند مشخص کند. من معتقدم که گفتن اینکه باید دنبال هر شعار و مطالبه ای برویم، رفتار پوپولیستی است، چرا که از کجا بدانیم مطالباتی که مطرح می شود مورد قبول اکثریت مردم است؟

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته نباید بگوییم که اصلاح طلبان صدای سکوت باشند. هر کس ادعایی دارد باید آن را بیان کند تا اصلاح‌طلبان بعداً بررسی کند که از آن ادعا حمایت کند یا نه. در حال حاضر با توجه به گستردگی و تنوع ابزارهای اطلاعاتی نمی توان گفت که برخی از گروه ها به انجمن دسترسی ندارند و نمی توانند صحبت کنند، اما ممکن است تمایلی به بیان آن نداشته باشند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصلاح طلبان باید برای خود یک چارچوب نظری مشخص و قابل محاسبه تعریف کنند، گفت: طبق این چارچوب نظری، اصلاح طلبان باید مثلاً بگویند که می خواهند این پنج گام را بردارند. در این صورت تکلیف خود در قبال جامعه و وظیفه جامعه در قبال خود و نیز وظیفه حاکمیتی در قبال هر دو را تعیین می کنند.

خواندن
کمپرسور سردخانه چیست؟

جوادی حصار همچنین تصریح کرد: اصلاح طلبان از سوی دیگر باید مرز خود را با مخالفان خارج از کشور مشخص کنند. مخالفان بیرونی و اصلاح طلبان از مردم و لزوم اصلاح امور صحبت می کنند. اپوزیسیون سرنگون شده می گوید جمهوری اسلامی بد است و اصلاح طلبان می گویند که منتقد جمهوری اسلامی است. بنابراین اصلاحات باید حد و مرز خود را با این جریان مشخص کند تا هم دولت و هم مردم و هم جریان برانداز وظیفه خود را در قبال اصلاحات بدانند. الان عده ای در اردوگاه اصلاحات صبح شعار اصلاح طلبی می دهند، ظهر با شکنان هستند و شب قبر پدرشان را می گویند. این گونه رفتارها مردم را نسبت به اصلاح طلبان سردرگم می کند.

وی در پایان گفت: اصلاحات باید ابتدا تعریف روشنی از خود ارائه دهند، سپس بر اساس آن نگاه تئوریک به نقد دولت بپردازند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *