سنگسار مدیریت میانی وزارت نیرو در ساخت سد معشوره

[ad_1]

ایسنا/ لرستان رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: رئیس جمهور و وزیر نیرو قول تکمیل سد معشوره را در این دولت داده اند که متاسفانه شواهدی از کارشکنی مدیرعامل جدید آب نیرو نشان می دهد.

مهرداد ویسکرمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بحث آب لرستان دو موضوع دارد که یکی بحث قبلی است که متاسفانه در زمانی که استان بیشترین حجم تولید آب را داشت، اقدام جدی برای احداث مخازن استان صورت نگرفت. و به بهانه های مختلف از جمله لرستان بارندگی کافی و دیم بودن مزارع و بهانه های دیگر از جمله طولانی شدن مطالعه، عدم اعتبار کافی برای مطالعه سدها، مطالعه چندباره سدها برای به تاخیر انداختن سد، مانند معشوره یا گاوشمر. سدی که تاکنون حداقل سه بار و هر بار با چند سال تاخیر مورد بررسی قرار گرفته است، بنابراین سدی که از قبل از انقلاب صحبت می کنیم تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: در گذشته از حدود 12 میلیارد مترمکعب آب خروجی از استان، تنها 200 میلیون مترمکعب حجم کل ذخایر سدهای ما است که با وجود پرآب بودن، پاسخگوی نیاز سدها نیست. استان”.

وی افزود: اما اکنون علاوه بر مشکلات قبلی میزان بارندگی نسبت به میانگین سال‌های گذشته بسیار کمتر است، یعنی حداقل نیمی از 200 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده در سدهای ما خالی و سطح ایستابی است. ویسکرمی گفت: مدیون بودجه است. یعنی علاوه بر آبخیزداری ضعیف و ایجاد طرح های نامناسب آبخیزداری و نبود سد و زهکشی نامناسب، گرمای هوا باعث تبخیر سریع همین مقدار آب شده است.

خواندن
خرید لیبل خرید لیبل حرارتی خرید لیبل صدفی خرید لیبل چاپی خرید لیبل پشت چسبدار خرید لیبل خام خرید چاپ فلکسو ارومیه

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: امسال با توجه به شرایط موجود و با توجه به فصل ممکن است بارندگی شدید نباشد، همچنان شرایط سختی داریم حتی در بسیاری از نقاط استان برخی از روستاها دچار مشکل هستند. در حال حاضر تنش برای نوشیدن آب است.”

وی ادامه داد: امسال از نظر آبی سال سختی خواهد بود اما از بارش رحمت الهی ناامید نیستیم و امیدواریم بارش های خوبی در پیش داشته باشیم که حداقل بخشی از این مشکل برطرف شود.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه مشکل آب بسیار جدی است، افزود: تاکید داریم مدیریت میانی وزارت نیرو باید به وعده های خود عمل کند، وعده های رئیس جمهور و وزیر نیرو به هیچ وجه نباید فراموش شود.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان تصریح کرد: رئیس جمهور و وزیر نیرو قول تکمیل سد معشوره را در این دولت داده اند که متاسفانه شواهدی از کارشکنی مدیرعامل جدید آب نیرو نشان می دهد.

وی افزود: ساختن سدی که بازسازی شده و رئیس جمهور قول داده اند که مطالعه مجدد به تعویق بیفتد واقعاً ظلم و خیانت به مردم لرستان است و قطعاً در این مورد سکوت نخواهیم کرد و نامه نوشتیم. وزیر برای پیگیری و همچنین در مورد معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت نیرو صحبت کردیم.

ویسکرمی ادامه داد: درخواست ما این است که تا حد امکان مدیرانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند تغییر داده نشود و مطالعه جدیدی در مورد سد معشوره لازم نیست و با همان مطالعات قبلی می توان سد را ساخت و ما انجام خواهیم داد. هر مطالعه جدیدی را تعلیق کنید.» ما این را بهانه ای برای ادامه ظلم تاریخی می دانیم و مطمئناً تا حد امکان با این موضوع مقابله خواهیم کرد.

خواندن
توزیع 14000 سبد کالا بین مددجویان مددکاری در جشن مهربانی

رئیس مجمع نمایندگان لرستان تصریح کرد: شاید تنها دستاورد سفر رئیس جمهور به لرستان که برای مردم ما امیدوارکننده بود و قابل انجام است، ساخت این سد بود که مطالبه عمومی است.

وی گفت: ما به شدت با هرگونه بهانه ای برای تاخیر در سد معشوره مخالفیم و از راه های قانونی برای این کار استفاده خواهیم کرد.

ویسکرمی افزود: بررسی وزارت نیرو در حوزه مدیریت آب در حوزه کرخه و کارون در کمیسیون کشاورزی در حال بررسی هستیم که پاسخ اولیه را دادند که قانع نشدیم و قرار است وزیر در کمیسیون کشاورزی بیاید. تا دو هفته آینده، در غیر این صورت باید به مجلس بیایند، قطعاً جنایات وزارت نیرو علیه استان را بررسی می کنیم و مسئولین را به دست می آوریم.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *