رونمایی از دستاوردهای مهم در روز ملی فناوری هسته ای

[ad_1]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تشریح برنامه های سازمان انرژی اتمی در سال جدید پرداخت و اعلام کرد: خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در ابتدای این گفتگوی رادیویی ضمن آرزوی سلامتی، بهروزی و موفقیت برای کشور و مردم در سال جدید، درباره برنامه ها و فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران گفت: حمله غیرقانونی به سازمان انرژی اتمی ایران برنامه هسته ای ایران حل این موضوع مستلزم حرکت دقیق و هوشمندانه در برنامه های سازمان انرژی اتمی است و با ایجاد تعاملات صحیح، کشور را از این چالش و تنش مصنوعی در حوزه هسته ای رها کنیم. در ماه های اخیر تلاش کرده ایم این مشکل و چالش ها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: فناوری هسته‌ای ابعاد عظیمی دارد و متأسفانه رژیم غاصب صهیونیستی با تشدید فشارها بر کشور، ایجاد انحراف در برنامه هسته‌ای ایران و تأثیرگذاری بر جریان صنعتی و توسعه کشور تلاش می‌کند.

اسلامی در پاسخ به سوالی درباره توانمندی دانشمندان صنعت هسته ای کشور و ورود ایران به باشگاه کشورهای قدرتمند دارای فناوری هسته ای، گفت: موضوع حضور ایران در بین قدرت های هسته ای جهان موضوعی بسیار راهبردی و مهم است. . هفته گذشته مقامات آمریکایی برای اولین بار به صراحت اذعان کردند که تحریم های هسته ای هیچ تاثیری بر ایران نخواهد داشت و ما باید به گونه ای متفاوت به ایران نگاه کنیم. این اعترافات نشان دهنده تسلیم شدن در برابر اراده مردم ایران است.

وی درباره شعار سال «تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال» و تأثیر فعالیت های سازمان انرژی اتمی در تحقق این شعار گفت: در چارچوب بحث «دانش بنیان»، موضوع فناوری های نوین از جمله هسته، مشارکت گسترده ای دارد و با تدوین سند جامع توسعه راهبردی صنعت هسته، اهداف گسترده ای برای توسعه فناوری های نوین خواهیم داشت. انشاءالله در 20 فروردین سالگرد ملی فناوری هسته ای، برنامه ها، رهنمودها و دستاوردهای مهم در این زمینه را اعلام خواهیم کرد.

خواندن
قطع نخاع و راه رفتن؛ رویایی که شاید به واقعیت تبدیل شود

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مهم‌ترین دستاوردهایی که در سالگرد ملی فناوری هسته‌ای در سال 1401 رونمایی می‌شود، گفت: سلامت مردم برای ما بسیار مهم است و باید شرایط هسته‌ای را ایجاد کنیم که بتوان سرطان و موارد مشابه را به حداقل رساند. بیماری ها. بیایید او را شفا دهیم. از این حیث رادیوداروها به صورت کاملا بومی و با طراحی داخلی برای درمان سرطان تولید شده و دوره آزمایشگاهی آن به پایان رسیده و پس از مجوز از وزارت بهداشت وارد فاز بالینی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. ما یکی از کشورهای پیشرو در تولید رادیوداروهای دنیا هستیم و انشالله تلاش دانشمندان صنعت هسته ای در حوزه درمان و بهداشت مثمر ثمر خواهد بود.

اسلامی ادامه داد: در بخش «فناوری پلاسما» که بخشی از حوزه وسیع فناوری هسته‌ای است، اقدامات ویژه‌ای انجام داده‌ایم و از این روش به صورت تخصصی برای درمان سرطان، دیابت و در حوزه غذا و کشاورزی استفاده خواهیم کرد. “

وی در پایان با اشاره به یک دستاورد مهم در حوزه پرتودهی محصولات کشاورزی و غذایی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای جدید سازمان فناوری در حوزه پلاسما مربوط به سم زدایی محصول پسته است که می توان از آن جلوگیری کرد. و با استفاده از این فناوری حذف شدند. پسته ایران سهم زیادی در صادرات و ارزش اقتصادی کشور دارد که انشاالله ارزش اقتصادی بالایی در صادرات این محصول ایجاد می کند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *