رد ۱۴ درصد باسکول‌های جاده‌ای زنجان در آزمون استاندارد

[ad_1]

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۵۲ مورد باسکول جاده‌ای در استان زنجان مورد آزمون قرار گرفت که ۱۴ درصد آن مردود اعلام شد.

داریوش اشکانی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه در ۹ ماهه امسال‌ تعداد ۵۵۲ مورد باسکول جاده‌ای در استان زنجان مورد آزمون قرار گرفت، اظهار کرد: در راستای اجرای وظایف قانونی استاندارد در خصوص آزمون باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای؛ طی ۹ ماهه امسال تعداد ۵۲۲ باسکول در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، مورد آزمون قرار گرفته است که ۸۶ درصد باسکول‌ها قبول و ۱۴ درصد باسکول‌ها نیز مردود اعلام شد.

وی افزود: باسکول‌هایی که نتایج آزمون آن‌ها مردود گزارش شده است، تا زمان تعمیر و تنظیم باسکول، امکان بهره‌برداری میسر نیست و صاحبان باسکول‌ها موظف هستند در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص اقدام لازم را انجام دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه جعل علامت استاندارد یکی از مشکلات عمده محسوب می‌شود، ادامه داد: طبق تبصره ماده ۷۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، هر کسی عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین‌المللی و به منظور القای شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین‌المللی استفاده کند به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان ضمن هشدار به متخلفان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده محصول فوق و سایر موارد مشابه، موارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ سامانه پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل استاندارد استان اطلاع‌رسانی کنند تا کارشناسان این اداره‌کل نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

خواندن
اینفوگرافیک/ 6 نکته مهم برای سلامت پا

اشکانی‌پور با بیان اینکه شهروندان برای اطلاع از اصالت محصول، با ارسال کد ۱۰ رقمی به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، می‌توانند از اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول اطمینان حاصل کنند، خاطرنشان کرد: بی‌شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آن‌ها است و تولیدکنندگان باید خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده و محصول با کیفیت و قابل قبول و درخور آن‌ها راعرضه کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *