جوشکاری ارگون با اینورتر (3)

جوشکاری ارگون با اینورتر –
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

این فرایند را طبق جدول زیر با نام های دیگری نیز می شناسند. جدول سیم جوش های پیشنهادی برای برخی از فلزات پایه و مشخصه آنها بر اساس استاندارد AWS نامگذاری سیم جوش های مصرفی در فرایند جوشکاری GMAW طبق استاندارد AWS منابع تأمین کننده گاز: منبع تأمین کننده گاز شامل اجزای زیر است : مانومتر: وسیله ای است که فشار داخل کپسول گاز را برای انجام عملیات جوشکاری تقلیل، قابل تنظیم و تثبیت می نماید. در جوش آرگون یا تیگ (TIG) برای ایجاد قوس جوشکاری از الکترود تنگستن استفاده می شود که این الکترود برخلاف دیگر فرایندهای جوشکاری حین عملیات جوشکاری مصرف نمی شود. کپسول های مخلوط این دو گاز معمولا حاوی 5 تا 25 درصد گاز کربن دی اکسید و مابقی آرگون است. پس می توان نتیجه گرفت در مورد کربن استیل وجود کمی اکسایش که با گاز co2 ایجاد می شود نتایج بهتری در جوشکاری ایجاد خواهد کرد. گرمکن (HEATER): نظر به اینکه گاز CO2 پس از خروج از کپسول گاز منجمد شده و از رسیدن گاز محافظ به تورچ ممانعت به عمل می آورد، لذا ضروری است از وسیله ای به نام گرمکن بر روی کپسول استفاده شود.

جوش کاری آرگون

به طوری که این متد پس از جوشکاری مقاومتی بیشترین میزان به کارگیری را در بدنه سازی خودروها در شرکت ایران خودرو دارد. از طرفی گاز co2 قیمت مناسبی نیز دارد و در صنعت عاملی برای استفاده ی بیشتر از این است. منبع تغذیه در این فرایند از نوع ولتاژ (cv)است. 1- پتانسیومتر تنظیم سرعت تغذیه سیم جوش ۲- پتانسیومتر تنظیم ولتاژ ۳- کلید تست سیم جوش ۴- محل اتصال کابل تورچ به آداپتور وایرفیدر ۵- شیلنگ ورودی آب سرد به تورچ ۶- شیلنگ خروجی آب گرم از تورچ 7- الکتروموتور ۸- غلتک های فشاری تغذیه سیم جوش ۹- کنترل کننده مقدار کشش و یا رانش سیم ۱۰- نازل خروجی تغذیه سیم جوش ۱۱- غلتک های شیاردار محرک ۱۲- قرقره سیم جوش ۱۳- نازل ورودی تغذیه سیم جوش سیم جوش : سیم جوش مصرفی در فرایندجوشکاری GMAW به صورت کلاف می باشد. در فضای جوشکاری با روش جوش ارگون دما تا حدود بسیاری با افزایش مواجه می شود به همین علت مهم ترین تجهیزاتی که لازم می شود سیستم خنک کننده هوا می باشد که معمولا همه ما با انواع آن آشنایی داریم. 1- آمپر متر دیجیتال نشان دهنده جریان جوشکاری ۲- ولت متر دیجیتال نشان دهنده ولتاژ جوشکاری ۳- پتانسیومتر تنظیم دامنه جریان در حالت mma ۴- پتانسیومتر تنظیم دامنه ولتاژ برای حالت ۴T ۵- پتانسیومتر تنظیم دقیق ولتاژ قوس ۶- کلید تست گاز محافظ ۷- کلید وضعیت حالت اتوماتیک و دستی ۸- کلید حالت جوشکاری میگ مگ و جوشکاری الکترود ۹- چراغ سیگنال نمایشگر اتصال به برق شهر ۱۰- چراغ هشدار دمای بالای سیستم و نوسانات برق ۱۱- محل نصب انبرجوش مثبت یا کابل تغذیه وایرفیدر دستگاه میگ مگ ۱۲- محل نصب کابل فرمان وایر فیدر ۱۳- محل نصب گیره اتصال منفی وایرفیدر: منبع تغذیه کننده سیم جوش(وایر فیدر) که یک کلاف سیم روی آن نصب می شود، سیم جوش را با سرعت از پیش تنظیم شده به سمت تورچ و محل جوشکاری هدایت می کند.

خواندن
تحقق شعار سال توسط مدیران یک مطالبه جدی است

این گاز ولتاژ بیشتری در حین جوشکاری ایجاد میکند و سبب میشود جوشکاری نقطه موردنظر بهتر انجام گیرد، زیرا گاز CO2 منجر به افزایش میزان نفوذپذیری نقطه جوش میشود. اشعه ماورای بنفش حتی در مدت زمان کمتر از یک دقیقه می تواند سبب برق زدگی چشم شود. تنش سطحی به ویژه در جوشکاری کربن استیل سبب نفوذ کمتر خواهد شد. در این موارد کمی اکسایش در محل جوش امکان رخ دادن پیدا می کند که برای فلزاتی مانند کربن استیل با کاهش نقاط قطبی همراه است. مشخصات کلی سیم جوش شامل قطرسیم، طول سیم، مشخصات شیمیایی و خواص مکانیکی توسط سازنده روی بسته بندی آن درج می شود. این الکترودها به رنگ های سبز، نارنجی ، سیاه، زرد، خاکستری، قرمز و قهوه ای هستند، که با توجه به خالص بودن تنگستن و یا وجود درصدی از لانتانیوم، سریم، توریم، زیر کونیوم و غیره در آن ها مشخص می شوند. جزاء وایر فیدر درشکل زیر اجزای وایرفیدر مشخص شده است.

درشکل زیر اجزای تشکیل دهنده تورچ نمایش داده شده است . که درشکل زیر آن را مشاهده می کنید. اگر بخواهیم ویژگی های این نوع کابل را بررسی کنیم مهم ترین آن ها قابلیت رسانایی بسیار بالا و دارا بودن عایق رطوبت می باشد. ولی چون قابلیت هدایت حرارت مس زیاد است باید مقدار آمپر را قدری بیشتر در نظر گرفت. گاز آرگون قابلیت و امکان حلالیت در آب را دارااست خوردگی فلزات و همان گونه که گازاکسیژن در آب حل می شود آرگون هم حل می شود . یکی از موارد تفاوت جوش آرگون و co2 در سرعت آنها می باشد. نکته:تأثیر تماس حوضچه مذاب با هوا گازهای موجود در هوا باعث اکسیده شدن، تردی و تخلخل در جوش می شود. به منظور حفاظت از حوضچه مذاب در برابر عوامل جوی و گازهای فعال از گاز محافظ مثلCO2,آرگون وهلیوم استفاده می شود. گرمای شدید جوشکاری و مذاب و جرقه مربوطه می تواند باعث سوختگی شود. تابش UV از قوس الکتریکی می تواندد سوختگی شبیه آفتاب سوختگی ایجاد کند و چشم ها باید به دقت در جوشکاری محافظت شوند. که در حد ممکن باید از مواد مصرفی مناسب مانندگاز CO2 مرغوب و خالی از رطوبت، سیم جوش متناسب با زاویه جوشکاری.

خواندن
نقش وکیل در پرونده های کلاهبرداری

جوشکاری آرگون

همانطور که اشاره شد در صورت وجود مختصری آلودگی روی سطوح قطعه کار یا مفتول و یا گاز محافظ، نتیجه آن، بروز حفرات گازی در فلز جوش خواهد بود. جوشکاری قوس تحت پوشش گازمحافظ (GAS METAL ARC WELDING) درفرایندGMAW,قوس الکتریکی،از تماس سیم جوش(که ازجنس فولاد نرم است که با آب مس روکش شده است) با قطعه کار، برقرار می شود و عمل ذوب و اتصال فلز پایه را انجام می دهد. پارامترهای موثر در فرایندجوشکاری GMAW ۱- جنس و ضخامت فلز پایه ۲- طرح اتصال ۳- فلز پرکننده ۴- گاز محافظ ۵- منبع جریان پارامترهای اصلی در فرایند GMAW , جوشکاری co2 وابسته به متغیرهایی هستند، که برخی از آنها توسط اپراتور و برخی دیگر توسط تجهیزات تنظیم می شوند. جدول زیرمواد مصرفی (سیم جوش) در فرایند GMAW براساس نوع فلز پایه رابراساس استانداردAWS نشان می دهد. گاز دی اکسید کربن به دلیل چگالی مناسب، محافظت خوبی از حوضچه مذاب فراهم می آورد، این امر در کنار دمای قوس بالاتر باعث جلوگیری از رخداد برخی از مرسوم ترین عیوب جوش مانند سوختگی کنار جوش (undercut) و شکل دهی مناسب خط جوش (good Profile Weld Bead) می شود. قبل از هر کاری حتما از یک پوشش مناسب برای يک جوشكار که شامل ماسک صورت با فیلتر مناسب، دستكش ايمنی، لباس،كلاه و كفش مخصوص است استفاده کنید. This data was generated ​by G SA C᠎ontent Generator Dem oversi​on.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *