بررسی بیماری زایی سویه جدید و احتمال موج بعدی کووید

[ad_1]

اگرچه گونه XE ویروس کرونا در بخش‌هایی از هند یافت می‌شود، اما احتمال موج دیگری از کووید با این سویه جدید نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. سویه نوترکیب XE ترکیبی از دو زیرمجموعه امیکرون به نام‌های BA1 و BA2 است که باعث مسری‌تر شدن آن نسبت به سویه omicron اصلی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در حالی که این بدان معناست که این سویه سریعتر از سویه های قبلی Omicron گسترش می یابد و افراد بیشتری را نسبت به قبل مبتلا می کند، اکنون کارشناسان معتقدند از زمان کشف این سویه در بریتانیا در اوایل سال جاری میلادی. در حال حاضر، سویه نوترکیب XE ظاهراً یک سویه ویروسی خفیف است.

با این حال، کارشناسان در مورد لزوم رعایت پروتکل ها هشدار می دهند و به مردم توصیه می کنند رفتارهای پیشگیرانه را ادامه دهند.

سویه نوترکیب XE چیست؟

سویه کروناویروس XE برای اولین بار در اواسط ژانویه در بریتانیا شناسایی شد و از آن زمان تاکنون در بیش از 600 مورد تایید شده است. موارد بسیار محدودی از این سویه نیز در چین و تایلند گزارش شده است. گفته می شود این سویه 10 درصد مسری تر است و ظرفیت انتقال آن بیش از 1.1 در مقایسه با ویروس اصلی است.

شدت سویه XE چقدر است؟

شدت پاتوژنز XE در حال حاضر خفیف به نظر می رسد، اگرچه قبل از اظهار این ادعا باید محتاط تر باشیم. همچنین باید در نظر داشته باشیم که بسیاری از افراد چندین برابر بیشتر از قبل واکسینه می شوند. به گفته کارشناسان، تاکنون شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد بیماری ناشی از سویه XE جدی‌تر است و افزایشی در تعداد بستری‌ها یا مرگ‌ومیرها مشاهده نشده است. برای اثبات این موضوع به تحقیقات و مشاهدات بیشتری نیاز است.

خواندن
روسیه تلاش می کند تا تبدیل اوکراین به مرکز جاسوسی مسکو را کنترل کند

علائم رایج سویه XE

تاکنون علائم گزارش شده از این سویه مشابه علائم Omicron بوده و می تواند شامل خستگی، بی حالی، تب، سردرد، بدن درد، تپش قلب و مشکلات قلبی باشد. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر متفاوت بودن علائم سویه XE با سویه های موجود وجود ندارد.

آیا سویه XE می تواند باعث موج جدیدی از بیماری شود؟

به گفته هندوستان تایمز، سویه نوترکیب XE نمی تواند موج جدیدی از بیماری ایجاد کند. چندین گونه از ویروس کرونا در طول همه گیری شناسایی شد که اکثر آنها به سرعت ریشه کن شدند. در این راستا، آیا ممکن است موج جدیدی از اپیدمی ها ایجاد کند یا نه؟ کارشناسان می گویند که هنوز جای سوال است، واکسیناسیون هنوز بهترین دفاع در برابر سویه های ویروس کرونا است و شواهد نشان می دهد که وقتی مردم برای دوزهای بیشتری درخواست می کنند، واکسن برای نجات جان افراد و کاهش مرگ و میر مورد استقبال قرار می گیرد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *