بازدید 53 هزار نفری طاقبستان / افزایش 40 درصدی بازدیدکنندگان از بیستون

[ad_1]

ایسنا/ کرمانشاه رئیس اداره میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از بازدید بیش از 53 هزار نفر از محوطه تاریخی و فرهنگی طاقبستان در هشت روز گذشته خبر داد.

حسین خانی افزود: محوطه تاریخی و فرهنگی طاقوبستان به عنوان پربازدیدترین مجموعه تاریخی شهرستان کرمانشاه از 28 اسفند 92 تا 5 فروردین ماه سال جاری شاهد حضور 53 هزار و 421 گردشگر نوروزی بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال 1398 و قبل از ایام آموزشی کرونا 47 درصد رشد و همچنین نسبت به مدت مشابه 176 درصد رشد نشان می دهد. به عنوان نوروز 1400.

خانی گفت: وابستگی به معاون وزیر با 4 هزار و 360 بازدیدکننده نسبت به مدت مشابه 1398 درصدی 349 درصد و نسبت به سال گذشته 936 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس اداره میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه افزود: همچنین وابستگی بیگلربیگی به کرمانشاه با ۳۲۸۲ بازدیدکننده نسبت به ۱۳۹۸ بازدید کننده ۲۹۳ درصد و نسبت به سال گذشته ۸۶۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مدیر پایگاه جهانی بیستون همچنین از بازدید بالغ بر ۲۸ هزار گردشگر نوروزی از مجموعه میراث جهانی بیستون در همین مدت خبر داد.

صامت اجرایی افزود: سایت جهانی بیستون در هشت روز گذشته پذیرای 28 هزار و 231 گردشگر نوروزی بوده است.

مدیر پایگاه جهانی بیستون افزود: تعداد گردشگران ورودی به این مجموعه رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرده و نسبت به مدت مشابه در سال 1388 رشد 40 درصدی را نشان می دهد.

خواندن
دستگاه برش سی ان سی CNC

وی ادامه داد: این افزایش به نسبت نسبت به مدت مشابه نوروز 1400 که سفرها تا حدودی محدود بود، رشد 143 درصدی را نشان می دهد.

این مجری در خاتمه گفت: امسال با توجه به اینکه در دو سال گذشته امکان سفر به دلیل محدودیت های ترافیکی وجود نداشت، قابل پیش بینی بود که شاهد افزایش حضور گردشگران در استان باشیم.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *