ایران: زنان افغانستان باید از حقوق سیاسی و اجتماعی مانند حق تحصیل، اشتغال و مشارکت سیاسی برخوردار باشند

[ad_1]

سفیر ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره زنان، صلح و امنیت با اشاره به وضعیت زنان در خاورمیانه گفت: خشونت جنسی جنایتی فجیع است که اغلب به عنوان تاکتیک جنگی مورد استفاده قرار می گیرد. . از جمله فلسطین و تروریسم استفاده می شود.

به گزارش ایسنا، زهرا ارشادی گفت: تهدیدهای اصلی امنیت زنان در منطقه خاورمیانه شامل اشغال، تهاجم خارجی و تروریسم است. تهدیدهایی که به حقوق و جان زنان احترام نمی گذارد. وضعیت دختران و زنان فلسطینی نمونه بارز آن است.

نماینده ایران گفت: در درگیری های مسلحانه، خشونت جنسی به طور نامتناسبی بر زنان و دختران و همچنین افرادی که در موقعیت های آسیب پذیر هستند تأثیر می گذارد و زنان و دختران قربانیان اصلی هستند. درگیری‌های مسلحانه همچنین خطر قاچاق انسان را افزایش می‌دهد که به‌طور ناعادلانه زنان و کودکانی را که از جنگ فرار می‌کنند یا به زور آواره می‌شوند، هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در جریان درگیری‌های مسلحانه، قوانین بشردوستانه بین‌المللی هرگونه سوء استفاده جنسی علیه زنان را ممنوع کرده و از غیرنظامیان از جمله زنان و دختران حمایت می‌کند. از این نظر، کنوانسیون های چهارگانه ژنو و دو پروتکل الحاقی آنها به طور صریح و ضمنی اشکال مختلف خشونت جنسی را به عنوان نقض جدی حقوق بشردوستانه در منازعات بین المللی و داخلی محکوم می کنند.

وی تاکید کرد: پیشگیری و مبارزه با این اقدام غیرانسانی نیازمند تلاش جمعی است. با این حال، تا زمانی که به علل اصلی، یعنی شرایط مربوط به وقوع درگیری مسلحانه رسیدگی نشود، تلاش ها به نتیجه نمی رسد.

خواندن
علی، عدالت و امنیت - ایسنا

نماینده ایران همچنین افزود: پایان دادن به همه درگیری های مسلحانه موثرترین راه برای پیشگیری از این گونه جنایات است. متأسفانه تا زمانی که تروریسم، افراط گرایی خشونت آمیز، اشغالگری و مداخله خارجی ادامه داشته باشد، چنین راه حلی محقق نخواهد شد.

نماینده ایران همچنین به وضعیت زنان در افغانستان اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی افغانستان تاثیر زیادی بر حقوق زنان افغان گذاشته است. بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل، زنان و دختران در یک کارزار مشترک برای محدود کردن مشارکت آنها در زندگی اجتماعی و سیاسی هدف خشونت سیستماتیک و گسترده قرار گرفته اند. زنان افغانستان باید از حقوق سیاسی و اجتماعی خود مانند حق تحصیل، اشتغال و مشارکت سیاسی برخوردار شوند.

ارشادی در پایان با تاکید بر موضع اصولی ایران مبنی بر اینکه مسائل مربوط به زنان و دختران باید توسط مجمع عمومی و سایر نهادهای سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد و شورای امنیت تنها در صورتی باید به این موضوعات رسیدگی کند که مسائل صلح و امنیت را مستقیماً بین سازمان ملل مطرح کند. کشورها. مرتبط بین المللی باشد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (7)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *