امشب مصمم هستیم از گناه دوری کنیم

[ad_1]

ایسنا/ ایلام یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه شب قدر، شب نزول قرآن، شب نزول ملائکه و شب امنیت است، گفت: شب بیست و سوم از همه مهمتر است، عزم و اراده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید هاشمی درباره اهمیت ماه مبارک رمضان و اهمیت نماز در آن شب ها در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ماه رمضان اوج ماه های سال و ایام قدر است. اوج ماه رمضان اگر شبهای ماه رمضان نسیم باشد قدر شب طوفان رحمت است. اگر شب های دیگر ماه رمضان، شب باران رحمت است، شب قدر، شب سیل رحمت است.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: خانه خدا در سراسر زمین برجسته شد یا پیامبر اسلام از میان انبیا برگزیده شد و یا در میان انواع سنگ ها یکی شد. اگر همه سنگ ها در در بود قدر در معلوم نمی شد پس اگر همه انسان ها انتخاب می شدند انسان برگزیده دیگر شناخته نمی شد به همین دلیل خداوند متعال قدر شب قدر را ناشناخته قرار داد. .
هاشمی با بیان اینکه اهمیت و ویژگی شب قدر در قرآن بیش از هزار شب است، گفت: . شب بیست و سوم از همه مهمتر است. خیلی چیزها امشب در اولویت هستند. یکی از کارهایی که در این شب مبارک می توان انجام داد، تقویت عزم خود است. بسیاری از ما می دانیم که غیبت گناه است، اما چون اراده ضعیفی داریم متأسفانه مرتکب آن می شویم. آیه 115 در سوره طه داریم که عزم حضرت آدم کم بود تا به آن درخت نزدیک شود و از بهشت ​​رانده شود.
وی تاکید کرد که دینداری مستلزم ترک گناه، توبه و عزم راسخ در طلب دعاست. بگذار دوست داشته باشند می پرسند بهترین کاری که در شب قدر می توان انجام داد چیست؟ جواب این است که دعاها و دعاهای شب بیست و سوم در مفاتیح است و باید انجام دهیم و همچنین انسان باید با خدا ارتباط برقرار کند و امید را در خود تقویت کند. حديث داريم كه فقيه يا وجدان نبايد مردم را نااميد كند يا مردم را زياد اميدوار نكند، بايد اميد و ترس با هم داشته باشيم.
این کارشناس مذهبی تاکید کرد: ممکن است انسان نتواند همه دعای جوشن کبیر را بخواند اما با توسل می توان با خدا و ائمه اطهار آشتی کرد. قیامت یعنی بیدار شدن در شب قدر. در این شب باید ارتباط با امام زمان (عج) را زیاد کنیم و برای آن دعای فرج را زیاد بخوانیم.
هاشمی در پایان گفت: توصیه من به همه عزیزان به ویژه کوچکترها این است که به مسجد رفتن به ویژه مسجد محل احترام بگذارند و وقت خود را در این روزها و شب های قدر تلف نکنیم بلکه بهتر از این عزیز. ماه و شب های قدر
انتهای پیام

خواندن
حکاکی لیزری روی استیل

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *