آزمایش موشک بالستیک قاره پیما روسیه با قابلیت حمل کلاهک هسته ای

[ad_1]

روسیه در نمایش قدرت، یک موشک بالستیک قاره پیما جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد که به گفته پوتین، دشمنان مسکو را مجبور به توقف و تفکر کرد.

به گزارش رویترز، در یک ویدئوی تلویزیونی از اطلاع پوتین توسط ارتش، موشک Sarmat برای اولین بار در پلستسک، شمال غرب روسیه آزمایش شد و به اهدافی در شبه جزیره کامچاتکا در فاصله 6000 کیلومتری (3700 مایلی) اصابت کرد.

آزمایش سرمات که سال ها در حال توسعه بود، غرب را غافلگیر نکرد، اما در زمانی رخ داد که تنش های ژئوپلیتیکی در حال افزایش بود.

پوتین گفت: «مجموعه جدید دارای بالاترین قابلیت‌های تاکتیکی و فنی است و می‌تواند از تمام ابزارهای دفاع موشکی مدرن پیشی بگیرد». این مجموعه در دنیا مشابهی ندارد و تا مدت ها هم نخواهد داشت. این سلاح واقعا منحصربه‌فرد پتانسیل رزمی نیروهای مسلح ما را تقویت می‌کند، امنیت روسیه را در مواجهه با تهدیدات خارجی به طور قابل اعتماد تضمین می‌کند و بستری را برای کسانی که در تب و تاب لفاظی‌های جنون آمیز تلاش می‌کنند کشور ما را تهدید کنند، فراهم می‌کند.

به گفته تحلیلگران غربی، توانایی سرمات برای حمل ده ها کلاهک هسته ای و توانایی روسیه برای پرتاب آن بر فراز هر یک از قطب های زمین، چالش بزرگی برای سیستم های ردیابی زمینی و رادارها و ماهواره ها خواهد بود.

پوتین هشت هفته پیش در اعلام حمله به اوکراین، به نیروهای هسته‌ای روسیه اشاره کرد و به غرب هشدار داد که هرگونه تلاش برای جلوگیری از آن “به عواقبی منجر خواهد شد که هرگز در تاریخ آن با آن مواجه نشده‌اید”. او چند روز بعد دستور داد که نیروهای اتمی روسیه در آماده باش کامل باشند.

خواندن
هندبال پیروز فولاد شهرآورد اصفهان/ شاملی بالای جدول را از دست داد

ایگور کوروتچنکو، سردبیر مجله دفاع ملی روسیه گفت: «این سیگنالی به غرب است مبنی بر اینکه مسکو قادر به انتقام گیری انتقام جویانه است که به تاریخ هر کشوری که امنیت روسیه و مردم آن را نقض می کند، پایان می دهد. . بابا “.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس مینت در کنار ویندوز

در مراحل بعدی که تنظیمات شبکه و انواع دسترسی ها به سیستم و برنامه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *